Kreativna umetnička radionica za decu
Radioničarski rad u grupi odavno je oproban i višestruko koristan oblik rada koji potpomaže socijalizaciju, učenje i napredovanje mladih polaznika u smislu njihovog psihofičičkog razvoja. Umetičke radionice, bazirane na sinkretizmu različitih umetničkih pojavnosti, vrlo su korisne za razvijanje kreativne i emocionalne inteligencije dece. Stoga je svaki vid iskazivanja kreativnosti zapravo traženje mudrosti, osluškivanja emocija, traganje za lepotom u sebi i svetu koji nas okružuje.
Program naše radionice polazi od svojevrsnih prastarih umetničkih oblika, koji su, pre svakog razdvajanja na vrste umetnosti, težili da u sebe unesu snagu reči, lepotu zvuka, igru boja… Prvi oblici iskazivanja kreativnosti vezuju se za prvog čoveka. Dakle, svako od nas poseduje kreativnost, svako od nas krije lepotu i primećuje lepotu.
Svedoci smo da nas mediji zasipaju različitim neprimernim sadržajima; rijaliti programima, muzikom koja nije vredna i umetnička. Zato je naš cilj da mladima, deci predškolskog i školskog uzrasta ponudimo program umetničkog rada koji bi bio zasnovan na kreativnom pisanju, slikanju, pesmi, glumi… Program koji bi ih okrenuo ka književnosti, ka likovnoj i muzičkoj umetnosti, ali kroz igru, smeh, tajanstvo, traganje, stvaranje…
Naša kreativna škola kao bazu uzima književnost i kreativno pisanje, želi da pronađe i ohrabri male pisce, da kod dece razvije čitalačku svest, da ih poduči kako da se lepo izražavaju, da iskazuju svoja osećanja i stavove – sve ono što će im biti potrebno u budućnosti, bez obzira na to kojom profesijom će se baviti kada odrastu. Želimo da stvorimo kvalitetne osnove za buduće zrele, samosvesne, elokventne i pismene pojedince. Kako bismo oplemenili ovakav rad, u radionice ćemo uključiti i elemente likovne i muzičke kulture zarad kreativnosti, zanimljivosti ali i negovanja ukusa.
Program obuhvata rad sa decom istog ili sličnog uzrasnog doba i podrazumeva sledeće aktivnosti:
- Razvijanje ljubavi prema čitanju i razvijanje čitalačkog ukusa (zajednička čitanja; razgovori, preporuke…)
- Pisanje literatnih radova (pesama, priča, dramskih tekstova, novinskih tekstova…)
- Druženje sa piscima za decu i sa decom piscima
- Ilustrovanje napisanih književnih tekstova; likovne radionice (rad uz korišćenje različitih materijala i tehnika – crtanje, slikanje, vajanje)
- Muzičko oblikovanje napisanih književnih tekstova; pevanje pesama; pisanje uz klasičnu muziku i slušanje klasične muzike
U toku svakog časa učenici pomoću materijala koje dobijaju na vrlo kreativan način osmišljaju mreže priča koje će napisati, ključne motive pesama, formiranje zajedničkih priča (lanaca rečenica), za korišćenje zanimljivih radnih listića i domaćih i stranih priručnika. Na jednom ili u toku posebnih časova radiće se likovne i muzičke dopune započetih literarnih aktivnosti kroz ilustracije, komponovanje tekstova i sl. Rad će, kao što je istaknuto, biti usmeren ka individualnom, ali i ka kolektivnom (uz isticanje lične kreativnosti, nenametljivo, kroz igru i interesantne aktivnostti težiće se zajedništvu i povezivanju članova grupe). Roditeljima i deci biće ponuđeno i prezentovanje radova van škole (slanje i objavljivanje u dečjim i dr. časopisima, učešće na literatnim i likovnim konkursima, posete manifestacija književnog stvaralaštva kao što je festival Krokodokodil u Domu omladine i drugi, posete biblioteka, galerija itd.). Jedan od aspekata rada biće okrenut i ka upoznavanju domaće kulture baštine i tradicije (narodne pesme i priče; proučavanje ćirilice; razgovori, radovi i mini projekti o znamenitim ličnostima kao što su Vuk Stefanović Karadžić, Nikola Tesla i drugi). U toku jednog ciklusa rada biće priređen susret i kreativna radionica sa piscem za decu, kao i sa decom piscima.
DODATNO
Poseta muzejima, galerijama, bibliotekama (restauratorske radionice, zanimljive izložbe), muzičkim festivalima…
RADIONICE se organizuju dva puta nedeljno po sat vremena ili vikendima po dva sata.